Сила фідбеку: як правильно давати зворотний зв’язок

Сила фідбеку: як правильно давати зворотний зв’язок

Трапляються ситуації, коли потрібно дати фідбек колезі для покращення його роботи. Як же сказати все правильно, щоб не зруйнувати стосунки і підштовхнути до кращої роботи?

+студенти

Підготуйтеся. Коли бачите помилку колеги, не поспішайте на емоціях розповідати все, що вам не подобається. Підготуйте правильні слова, їх послідовність. Пам’ятайте, що ви хочете допомогти, а не в пориві роздратування висловити все, що думаєте.

Хваліть. Психологи радять починати зворотний зв’язок з похвали, так людина краще сприйме негатив. Таких позитивних фраз має бути у 3-5 разів більше, аніж критики.

Додавайте конкретику. Наголошуйте на конкретній неправильній дії, не переходьте на особистості та вкажіть на помилки, проаналізувавши які колега зможе стати краще.

Контролюйте тон. Ваші висловлювання не повинні засуджувати колегу або показувати зневагу, бо це вже буде не корисний фідбек. Тому контролюйте і свої емоції, і тон сказаного.

Цікавтеся тим, наскільки корисним був ваш фідбек. Час від часу запитуйте у колег, чи допоміг зворотний зв’язок розвинутися чи навпаки став вбивцею мотивації. Так ви знатимете, коли краще промовчати, а коли – допомогти.