Тайм-менеджмент для повсякденного життя

Тайм-менеджмент для повсякденного життя

Бізнес-факультету підготував 10 лайфхаків, як організувати свій час.

У тебе буває таке відчуття, ніби цілий день чимось займався, але нічого корисного не зробив? Або ж навпаки: не встиг взятися за жодну справу, а надворі вже ніч. Якщо тобі також часто буває незрозуміло, куди дівається час, то ця добірка порад допоможе розібратися. Застосуй кілька порад у житті, одразу після прочитання, і в добі з’являться зайві 2-3 години. Точніше, не зайві, а знову віднайдені.

+студентка

№1: Пиши список найбільш термінових завдань на завтра

Але зваж, що список завдань повинен бути рівноцінним можливостям. Тобто, розраховуй сили й пиши те, що реально буде встигнути зробити за один день.

№2: Внось заплановані справи у календар

Крім плану завдань на день, варто записувати зустрічі чи події, дату яких ти вже знаєш. Через 2 тижні лекція? Через 5 днів зустріч з друзями? Запиши все це у календар. Так будеш знати, на які дні вже не варто планувати щось додаткове, а в які можна виконати більше справ. Це допоможе уникнути періодів, коли всі справи навалюються одразу в той же час.

№3: Створи графік звичок

Прокидатися щодня в певний час, виділяти певні години на відпочинок, інші на навчання, дзвінки та хатні справи. Коли завдання повторюється систематично, на нього часу витрачається менше та й морально простіше налаштувати себе.

№4: Відстежуй затрачений час

Є купа спеціальних додатків, але можна користуватися просто годинником чи таймером. Відстежуй час, затрачений на робочі завдання, на хатні справи, на відпочинок. Це допоможе зрозуміти, куди витрачається найбільше годин.

№5: Фіксуй цілі та мотивацію

Записуй не лише справи, а і якого результату очікуєш.

№6: Аналізуй свої нотатки

Важливо не лише записувати, куди витрачається час, а й аналізувати цю інформацію.

№7: Час проведений в соцмережах

Коли йдеться про обмеження часу, проведеного в соцмережах, то простіше сказати, ніж зробити. Адже постійно приходять якісь сповіщення. Але є дієвий метод: виділити певний час на перевірку повідомлень та перегляд стрічки новин, а в інший час займатися своїми справами. Коли ти не будеш щогодини перевіряти пошту, повідомлення та пости в соцмережах, то збережеш щонайменше годину часу щодня.

№8: Не варто займати час справами повністю

Скільки б завдань не було, всі їх переробити за день нереально. Але цілком реально отримати невроз та емоційне вигорання від такого графіку. Завжди знаходь 2-3 вільних години на відпочинок. Адже тільки після перезавантаження ти зможеш знову швидко і повноцінно виконувати свої щоденні задачі.

№9: Навіщо шукати час?

Як і з метою та мотивацією щодо теперішніх завдань, варто визначити: а для чого тобі більше часу в добі? На що хочеш його витратити натомість? Почати вчити нову мову, більше часу проводити з родиною, більше читати? Якщо будеш розуміти ціль, то буде менше спокуси розтрачати вільний час на дрібниці.

№10: Підвищення ефективності

Уявімо, що ви зрозуміли, куди дівається ваш час. Склали списки завдань і цілей, витрачаєте енергію тільки на корисні справи. Але все одно важко відчуваєте, що встигати з усім справлятися важко. Тоді слід звернути увагу на те, як ефективніше виконувати ті завдання, які є у вас щодня. Варто зрозуміти свої продуктивні години для розумової праці чи для фізичної. Забрати фактори, які відвертають увагу від роботи та сповільнюють темп.