Тренди та особливості ринку праці в продуктовому ІТ

Тренди та особливості ринку праці в продуктовому ІТ

На факультеті готельно-ресторанного і туристичного бізнесу відбулась зустріч у форматі онлайн з Олексієм Ніщиком – керівником освітніх проєктів міжнародної IT-компанії Genesis.

Фахівець розповів про тренди та особливості ринку праці в продуктовому ІТ – які спеціальності представлені і чому важливо регулярно актуалізувати навчальні матеріали та на що варто звертати увагу.

+Олексій Ніщик Genesis

Модераторкою професійно-практичного проєкту «Альтернативна практика в умовах воєнного стану», в рамках якого відбувся захід, була заступниця декана ФГРіТБ Ксенія Приходько.

Про те, що зараз відбувається на ринку праці ІТ, гість зазначив, що нині кономічна криза й велика кількість офлайн-бізнесів скорочуються, на жаль.

За словами Олексія, аби працювати в сфері ІТ, не обов’язково знати мову програмування чи мати освіту айтішника, оскільки ІТ-професії поділяються на Non-tech (нетехнічні): маркетологи, піарники, юристи, аналітики, дизайнери, фінансисти, рекрутери та HR-менеджери, продакт- і проджектменеджери; та Tech (технічні): QA Engineers, Front-end Developers, Full-stack Developers, Game Developers, DevОps Engineers, Back-end Developers, Mobile Developers.

+Олексій Ніщик Genesis

Спікер детально розібрав кожну з ІТ-професій. Так молодь дізналась, що продуктовий маркетолог – це спеціаліст, який запускає та оптимізує рекламні кампанії у Фейсбук, Ґугл та на інших платформах. Розробляє стратегію просування продукту і звітує про результати.

Продуктовий аналітик займається пошуком інсайтів про поведінку користувача. Головне його завдання – зробити правильні висновки про можливості покращення продуктів та користувацького досвіду.

Продуктовий дизайнер – фахівець, який проєктує рішення залежно від потреб бізнесу та проблем користувачів. Відповідає за те, як саме інтерфейс взаємодіє з юзерами, розробляє структуру застосунку, його зовнішній вигляд, кольори, шрифти та іконки.

PR-менеджер займається просуванням продукту і компанії на внутрішньому і міжнародному ринках. Він працює з лідерами думок, інфлюенсерами, різноманітними медіаресурсами, щоб підвищити лояльність користувачів до бренду та «достукатися» до цільової аудиторії продукту.

+Олексій Ніщик Genesis

Компетенція юриста в продуктовому ІТ – юридичний супровід бізнесу, угод.

Фінансист здійснює фінансовий і банківський контроль за обігом грошових коштів, забезпеченням фінансової стабільності компанії, бере участь у розробці інвестиційних програм, визначенні напрямів витрачання коштів, забезпеченні поточного фінансування.

Продактменеджер – спеціаліст, що працює на межі бізнесу, маркетингу й технологій і синхронізує роботу всіх департаментів.

Рекрутер – фахівець, який займається пошуком найкращих спеціалістів в компанію.

HR-менеджер відповідає за онбординг нових кандидатів, професійний та особистісний розвиток як всієї команди, так і окремих її членів.

Стосовно ж технічних професій, Front-end Developer – це всі зображення, кнопки, тексти, віконця на платформі, тобто «зовнішня» частина продукту. Back-end Developer – програмно-апаратна частина продукту («внутрішня»), яка створюється на сервері та невидима користувачу. Full-stack Developer – фахівці, які можуть виконувати роботу як front-end, так і back-end розробників. QA Engineer – спеціаліст, який слідкує за виконанням вимог до продукту: запускає тексти та застосовує інші підходи для перевірки його якості. DevОps Engineer – фахівці, основне завдання яких можна описати так: автоматизувати процеси та створити єдине операційне середовище для команд. Unity Developer – розробники ігор, які працюють із «рушієм гри» Unity. Game Artist відповідають за створення всіх візуальних елементів гри (стилю, персонажів, ігрового оточення). Game Designer – спеціалісти, які займаються розробкою логіки гри, ігрових правил, механік та сюжету.

Серед навичок, які найбільш затребувані для роботи в продуктовій ІТ-компанії О. Нищік виокремив найголовніші: вміння працювати в команді, соціальність, софт-скіли, тайм-менеджмент, комунікація з людьми, а також буде не зайвим знання іноземних мов.

Тож студентській молоді варто тримати руку на пульсі, постійно актуалізуючи власні знання в обраній сфері зайнятості, спілкуватися з ймовірними працедавцями, відвідувати їхні заходи, слідкувати за ними у соцмережах, щоб бути в курсі змін на ринку праці і нових вимог до спеціалістів.

Насамкінець зустрічі Олексій акцентував, що компанія Genesis створює безкоштовні освітні проєкти за різними напрямами, до яких з успіхом можуть долучитись і студенти вишів.