Три закони, що пояснюють робочі процеси

Три закони, що пояснюють робочі процеси

Виявляється, у більшості робочих процесів є своя закономірність. Протягом багатьох років у різні періоди вчені приділяли свою увагу дослідженню поведінки працівників чи цілих компаній.

+робочі процеси

Закон Паркінсона: робота заповнює час, відпущений на неї. Британський воєнний історик та журналіст Сіріл Норткот Паркінсон висунув таку теорію у 1955 році. Він пояснив, чому люди нічого не встигають. Адже часто швидкість виконання завдання залежить від дати дедлайну. Паркінсон навів приклад літньої жінки, яка пише лист своїй племінниці і витрачає на нього цілий день, хоча зайнятий джентльмен може написати його за три хвилини. Саме тому, що жінка не має інших справ, вона може дозволити собі витратити цілий день на таке просте завдання.

Принцип Пітера: в ієрархічній системі будь-який співробітник підіймається до рівня своєї некомпетентності. Канадський професор Лоуренс Пітер стверджує, що для людини природно прагнути кар’єрного росту і вона просуватиметься сходами догори до тих пір, поки не досягне рівня, на якому нічого не зможе зрозуміти. На цьому місці працівник застрягне і буде перебувати там, поки не покине систему.

Закон Парето: 20% зусиль дають 80% результату, а 80% зусиль – 20% результату. У 1897 році італійський економіст та соціолог Вільфредо Парето помітив, що 80% багатства Італії контролювало 20% її населення. Потім дослідник зауважив, що такий дисбаланс притаманний не лише його країні, та не лише ресурсам. Його ідея знайшла застосування в багатьох сферах. Наприклад, 20% покупців дають 80% прибутку, а 20% працівників – 80% результату діяльності компанії.